لاله صدیق: صنعت خودروی ایران رو به عقب است!



چهره برجسته موتوراسپورت بانوان ایران با انتقاد از عملکرد فدراسیون اتومبیلرانی، خواستار رسیدگی بیشتر وزارت ورزش بر عملکرد این فدراسیون شد.

لاله صدیق در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه صنعت خودروسازی ایران با تغییراتی که نسبت به سال های گذشته رخ داده، رو به عقب است و بنابراین نتایج به دست آمده مطلوب نبود، گفت: فدراسیون باید در زمینه هایی مانند تمرین و مسابقات با نفرات واجد شرایط خیلی بهتر عمل می کرد اما حضور افراد خارج از زمین باعث افت مسابقات اتومبیل رانی شده است.

بانوی اول حاضر در مسابقات اتومبیلرانی ایران افزود: از عدم توجه به پتانسیل بالای این رشته و قهرمانان و پیشکسوتان و علاوه بر آن اخبار منتشر شده از سوی فدراسیون با گسترش همراه است، شوکه شده ایم. سال‌های گذشته در موتورسواری قوی‌تر بودیم و حضور رانندگان حرفه‌ای بیشتر بود، اما الان مدت‌هاست که مسابقه و رویدادی وجود ندارد و آن رشته دچار رکود شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث آموزش دستورالعمل های خوبی تدوین شده اما کافی نیست زیرا نحوه اجرای یک دستورالعمل بسیار مهمتر است. متاسفانه انتصابات و تغییرات متعدد و مستمر در کمیته های مختلف فدراسیون که همگی تخصصی و بسیار مهم بودند باعث شد تا شاهد برنامه ریزی کافی و اصولی در چند بخش نباشیم. وقتی مجری خوبی نداریم، صرف ثبت نام و ارائه گواهی کمکی به این حوزه نمی کند.

صدیق با اشاره به درآمدزایی فدراسیون از جهات مختلف گفت: البته فعالیت در رشته پرهزینه ای مانند اتومبیلرانی هزینه بالایی دارد اما آنچه برای درآمدزایی فدا می کنیم بسیار مهم است. باید به گونه ای انجام شود که کیفیت فدای درآمدزایی نشود و عرصه به سمت پیشرفت پیش برود. برگزاری دوره های مختلف درآمد زیادی برای فدراسیون به همراه داشته است، اما بسیاری از مدرسانی که این دوره ها را تدریس می کردند هنوز شهریه خود را دریافت نکرده اند، در حالی که در گذشته مربیان ابتدا شهریه خود را دریافت می کردند و سپس پول دوره به فدراسیون واریز می شد یا شوراهای ولایتی

یکی از چهره های مطرح موتوراسپورت بانوان ایران با انتقاد شدید از عملکرد نایب رئیس بانوان فدراسیون اتومبیلرانی گفت: ورزشکاران زن به سمت آنها سنگ پرتاب می کنند. متاسفانه با وجود این عملکرد ضعیف او به دلایلی با وجود تغییر روسای فدراسیون ها همچنان در سمت خود باقی می ماند.

وی درباره راه اندازی آکادمی بین المللی اتومبیلرانی در ایران خاطرنشان کرد: در گذشته دوره های آموزشی بین المللی در ایران برگزار می شد اما فدراسیون هیچ هزینه ای از شرکت کنندگان دریافت نمی کرد زیرا فدراسیون جهانی هزینه دوره های آموزشی در کشورهای مختلف را پرداخت می کرد. «پرداخت دارد اما در دوره اخیر یک و نیم میلیون تومان ورودیه از همه شرکت کنندگان دریافت شده است.

صدیق ادامه داد: با ایجاد این آکادمی تحت عنوان بین الملل تنها یک دوره با حضور مدرسان خارجی برگزار شد و در بقیه دوره ها فقط مدرسان کشوری حضور داشتند.

قهرمان موتورسواری ایران افزود: امیدوارم مسئولان وزارت ورزش نظارت بیشتری بر عملکرد فدراسیون اتومبیلرانی داشته باشند. این رشته در ایران طرفداران زیادی دارد و با استفاده از پتانسیل بالای آن می توان کارهای بزرگی انجام داد که مغفول مانده است. بسیاری از نوجوانان و جوانان علاقه زیادی به خودرو و موتورسواری دارند و با جذب آنها می توان از رفتارهای خطرناک رانندگی در جاده های شهری و در نتیجه وقوع تصادفات جلوگیری کرد و علاوه بر برنامه ریزی کافی و صحیح و استفاده از افراد واجد شرایط، زمینه رشد در ایجاد یک ورزش قهرمانی.

انتهای پیام



Source link

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در Uncategorized

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.