اثرات مصرف «کدو تنبل» بر سیستم ایمنی بدن



رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و میوه ها می تواند فشار خون، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی، خطر مشکلات چشمی و گوارشی را کاهش دهد، از برخی از انواع سرطان ها پیشگیری کند و تأثیر مثبتی بر قند خون داشته باشد که می تواند به حفظ سلامت بدن کمک کند. اشتها، میل.

به گزارش ایسنا، خوردن سبزیجات و میوه های غیر نشاسته ای مانند سیب، گلابی و سبزیجات برگ سبز حتی می تواند باعث کاهش وزن شود.

حداقل 9 خانواده مختلف از میوه ها و سبزیجات وجود دارد که هر کدام دارای صدها ترکیب گیاهی مختلف هستند که برای سلامتی شما مفید هستند. افراد برای تامین ترکیبی از مواد مغذی مورد نیاز بدن باید محصولات و رنگ های متنوعی مصرف کنند.

یکی از این میوه های بسیار مفید کدو حلوایی است. این کدو تنبل سرشار از بتاکاروتن است که یک کاروتنوئید (رنگدانه گیاهی) نیز هست. بتا کاروتن در بدن به ویتامین A تبدیل می شود و برای ساخت آنتی بادی هایی که با عفونت مبارزه می کنند استفاده می شود. بتاکاروتن همچنین برای حفظ یکپارچگی سلول های چشم، پوست، ریه ها و روده ها مورد نیاز است.

به گزارش ایندیپندنت، در مطالعات انجام شده به مدت 10 سال یا بیشتر، افرادی که بیشترین غذاهای غنی از بتاکاروتن مانند کدو تنبل، هویج، سیب زمینی شیرین و سبزیجات برگدار را مصرف کردند، در مقایسه با افرادی که کمترین مصرف را داشتند، 8 19 درصد کمتر در خطر بیماری قلبی، سکته مغزی یا مرگ به هر دلیلی.

انتهای پیام



Source link

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در Uncategorized

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.