چه ویتامین هایی می توانند استرس را کاهش دهند؟



وقتی استرس دارید می توانید با آرامش غذا بخورید؟ این واقعیت که استرس می تواند بر انتخاب غذا تأثیر بگذارد، موضوع جدیدی نیست. در مواقع استرس، بسیاری از ما ممکن است به غذاها یا تنقلاتی روی بیاوریم که بیشتر آنها سرشار از چربی اشباع شده یا قندهای افزوده هستند.

به گزارش ایسنا، سیستم عصبی مرکزی شما هورمون های استرس مانند آدرنالین و کورتیزول را زمانی که احساس اضطراب یا استرس می کنید ترشح می کند. این هورمون ها پاسخ مبارزه را تحریک می کنند تا بدن شما را آماده کند. به عنوان مثال، ممکن است ضربان قلب شما افزایش یابد، فشار خون و تعداد تنفس شما افزایش یابد. قرار گرفتن در یک موقعیت استرس زا مزمن می تواند منجر به مشکلات سلامتی شود. علاوه بر احساس اضطراب، برخی از افراد ممکن است افسرده شوند، سعی کنند شب راحت بخوابند یا مشکلات گوارشی داشته باشند.

آیا برخی از مواد مغذی می توانند استرس را کاهش دهند؟

به گفته دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، تحقیقات در مورد مواد مغذی خاص با مدیریت استرس محدود است. مطالعات اخیر بر روی مواد مغذی مورد نیاز مغز برای عملکرد طبیعی متمرکز شده است. این می تواند شامل مواد مغذی مانند آنتی اکسیدان ها یا ویتامین های B باشد. در حالی که برخی از مطالعات نشان داده اند که چگونه می توان به مدیریت استرس با مکمل ها کمک کرد، نتایج قطعی نبوده است. از آنجایی که این مواد مغذی در یک الگوی غذایی سالم مهم هستند، بهترین راه برای دریافت آنها از طریق غذاهایی است که می خورید. به عنوان مثال، میوه‌ها و سبزیجات حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها به همراه سایر مواد مغذی هستند که می‌توانند با هم برای ارتقای سلامتی کار کنند، و بسیاری از غذاها به طور طبیعی انواع ویتامین‌های B را فراهم می‌کنند، از جمله غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات، لبنیات، حبوبات و گوشت.

برخی از مطالعات همچنین ارتباط بالقوه بین سطوح پایین ویتامین D و استرس را گزارش می دهند. این مطالعات نشان ندادند که آیا سطح استرس در پاسخ به دریافت ویتامین D افزایش یا کاهش می یابد. با این حال، بدن شما برای عملکرد طبیعی به آن نیاز دارد. غذاهای غنی از ویتامین D شامل ماهی های چرب، تخم مرغ، لبنیات غنی شده و محصولات سویا و همچنین برخی از قارچ هایی است که در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار دارند. لازم به ذکر است که منبع اصلی ویتامین D نور خورشید است.

آیا مکمل های ویتامین و مواد معدنی به شما استرس می دهند؟

برخی مکمل ها ادعا می کنند که به مدیریت استرس کمک می کنند. با این حال، شواهد حمایت از این مکمل ها محدود است و تحقیقات بسیار بیشتری مورد نیاز است. قبل از مصرف هر گونه مکمل ویتامین و مواد معدنی با پزشک خود مشورت کنید.

وقتی صحبت از غذا خوردن و استرس می شود، یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای بدن خود انجام دهید این است که یک سبک تغذیه متعادل و سالم انتخاب کنید. شرکت در فعالیت بدنی منظم نیز در مدیریت استرس مفید است. حداقل پنج دقیقه ورزش در روز می تواند مفید باشد. یک متخصص تغذیه می تواند به شما در ایجاد یک برنامه غذایی سالم شخصی کمک کند که شامل ترجیحات غذایی خاص و اهداف فعالیت بدنی باشد.

راه های دیگری که می تواند به شما در کاهش استرس کمک کند عبارتند از:

فعالیت های آرامش بخش مانند مدیتیشن، تمرینات تنفسی و غیره.

معاشرت با دوستان و عزیزان برای حمایت عاطفی در موقعیت های استرس زا

مصرف کافئین خود را محدود کنید

و در نهایت به دنبال درمان و راه حل اساسی باشید. استرس می تواند شما را ناتوان کند. مشاوران و سایر متخصصان سلامت می توانند درمان هایی را برای کمک به مبارزه با استرس ارائه دهند.

انتهای پیام



Source link

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در Uncategorized

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.