نکات ساده برای محافظت از زانو

[ad_1]

زانوها بزرگ‌ترین و قوی‌ترین مفاصل بدن هستند و مردم تقریباً در طول روز از آن‌ها برای نشستن، ایستادن، راه رفتن، پریدن و خم شدن استفاده می‌کنند. آنها همچنین 80 درصد وزن بدن خود را در حالت ایستاده و 150 درصد یا بیشتر هنگام راه رفتن تحمل می کنند.

به گزارش ایسنا، افزایش سن، آسیب دیدگی و حرکات مکرر می تواند به زانوهای شما آسیب برساند و منجر به آرتروز شود که یکی از شایع ترین انواع آرتروز زانو است. در افراد مبتلا به آرتروز، غضروف به آرامی تجزیه می شود و باعث ساییدگی استخوان ها می شود.

درد، تورم، سفتی و از دست دادن تحرک، که اغلب با گذشت زمان بدتر می شوند، از علائم شایع هستند.

راه حل هایی وجود دارد که می تواند به محافظت از زانوی شما کمک کند یا میزان آسیب را به حداقل برساند.

کاهش وزنکاهش وزن حدود 4.5 کیلوگرم باعث کاهش فشار روی زانوها در حدود 18 کیلوگرم می شود. علاوه بر این، سلول های چربی بدن مواد شیمیایی آزاد می کنند که می تواند منجر به التهاب شود. چربی کمتر به معنای التهاب کمتر است.

ورزش کردن زانوورزش به دور از آسیب رساندن به مفاصل می تواند به سلامت آنها کمک کند. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که فرد نباید بیش از حد حرکت کند یا فشار زیادی بر مفصل آسیب دیده قبلی وارد کند.

تکنیک تمرین خود را بهبود بخشیدشایع ترین علت آسیب ناشی از ورزش، تکنیک ضعیف است. حتی یک اشتباه کوچک می تواند تاثیر مخربی بر سلامت مفاصل داشته باشد. تکنیک خوب همچنین شامل کارهای ساده ای مانند بلند کردن جعبه ها و حمل غذا است.

مفاصل را گرم کرده و آماده کنیداگر قصد دارید ورزش کنید یا به دوست خود در جابجایی مبلمان کمک کنید، بهتر است عضلات، رباط ها، تاندون ها و مفاصل خود را شل کنید. یک راه آسان این است که یک زانو و سپس زانوی دیگر را بلند کنید و این حرکت را برای پنج تا ۱۰ دقیقه تکرار کنید.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.