وضعیت وخیم «زمان تدریس» دانش آموزان / افزایش شکاف یادگیری با طولانی شدن تعطیلی مدارس



محقق و عضو هیئت علمی موسسه مطالعات تربیتی گفت: ما با آغوش باز از بازگشایی مدارس استقبال خواهیم کرد و مشاوره و مداخلات اصلاحی در این فرآیند انجام خواهیم داد. دوره های طولانی تعطیلی مدارس می تواند منجر به نابرابری شود. و شکاف های یادگیری را در بین دانش آموزان افزایش دهد.

حیدر تورانی در گفت وگو با ایسنا، وی با اشاره به از سرگیری آموزش حضوری در مدارس با تصمیم اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت:

وی افزود: کاهش یادگیری در طول زمان و بدون اقدام اصلاحی به طور فزاینده‌ای پیچیده می‌شود و زمانی که دانش‌آموزان به دلیل تعطیلی مدارس با کیفیت پایین آموزش از راه دور، یادگیری اصلی را از دست می‌دهند، هیچ دانش و مهارت اولیه در محل وجود ندارد. هنگام بازگشایی، چیزی باید بر روی آنها ساخته شود، به همین دلیل بازگشایی مدارس به صورت حضوری ضروری است.

محقق و عضو هیئت علمی موسسه مطالعات آموزشی گفت: بر اساس گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در سال 2021، بیش از 188 کشور جهان مدارس را تعطیل کردند و زندگی بیش از یک میلیارد و 600 میلیون کودک، نوجوان و خانواده‌های آنها جان خود را از دست دادند. وی گفت: “در حالی که به نظر می رسد تعطیلی مدارس برای کاهش این بیماری همه گیر و محافظت از کودکان و اطرافیان آنها ضروری است، این امر روند یادگیری کودکان را نیز مختل کرده است.”

افزایش تعداد نوجوانان دبیرستانی که به حداقل سواد عملکردی در «خواندن» و «ریاضی» نرسیده اند.

تورانی افزود: بر اساس مطالعات جهانی، نسبت نوجوانان دبیرستانی که هنوز به حداقل سواد خواندن عملکردی و ریاضی دست نیافته اند از 40 درصد قبل از همه گیری به 50 درصد افزایش می یابد. علاوه بر این، 24 میلیون کودک از پیش دبستانی تا دبیرستان ممکن است هرگز به مدرسه برنگردند.

یادگیری مشروط بر اساس سرمایه گذاری والدین

وی همچنین با اشاره به چالش حضور و مشروط کردن آموزش و یادگیری دانش آموزان به میزان زمان و سرمایه گذاری والدین خاطرنشان کرد: با تعطیلی مدارس و گذر به آموزش آنلاین، سیستم های آموزشی با چالش حضور بالا مواجه شدند، پدیده ای که « آموزش تابستانی» مرتبط است و به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است.

این محقق و عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات تربیتی افزود: این پدیده نشان می دهد که در نبود مدرسه، توانایی ها و شایستگی های کودکان کاهش می یابد. این کاهش در یادگیری علیرغم بافت ضعیف اقتصادی و اجتماعی ترکیب می‌شود و بنابراین یادگیری در خانه به مدت زمانی که والدین برای تدریس صرف می‌کنند، مهارت‌های شناختی و غیرشناختی والدین و منابعی که می‌توانند در یادگیری سرمایه‌گذاری کنند بستگی دارد. .

وضعیت وخیم “زمان تدریس” دانش آموزان

تورانی با اشاره به کاهش زمان آموزشی در کشور گفت: تعطیلی طولانی مدت مدارس می تواند نابرابری ها و شکاف های یادگیری را در بین دانش آموزان افزایش دهد. وی افزود: کشور ما در حال حاضر یکی از حدود 80 کشور شرکت کننده در تیمز است و پرلز کمترین زمان را دارد و در بحران کرونا این زمان تمرین به دلیل تعطیلی تمرینات حضوری بدتر شده است.

وی در ادامه از این دیدگاه انتقاد کرد که «برخی فکر می کنند ویروس کرونا فقط در مدارس لانه می کند و منتظر طعمه است». اما در بازگشایی مراکز تجمع و حتی اکنون با برداشته شدن تمامی محدودیت های تصوری ترافیکی و ازدحام در پذیرایی، زیارت، ورزش، تجمعات خانوادگی، زنگ و آژیر، اعتراضی به ویروس کرونا صورت نگرفته است.

مقاومت غیر حرفه ای و ابراز همدردی بی ادبانه راه حل نیست.

این محقق و استاد پژوهشکده مطالعات تربیتی تاکید کرد: زمان حضور دانش‌آموزان در مدارس حتی در شرایط نامشخص و حامله شدن حوادث، بحران‌ها و بیماری‌های نوپدید، هیچ‌گاه زود نیست و باید همیشه بازگشایی را هدف گرفت. پاسخ، و لکوموتیو یادگیری را به حد نهایی رساند. ما با آغوش باز و در آغوش باز از بازگشایی مدارس استقبال می کنیم و مشاوره و مداخلات اصلاحی در این روند انجام می دهیم.

تورانی ادامه داد: دیگر نباید به اصطلاح آب را پشت سد نگه داریم و سوراخ ها و دریچه ها را باز کنیم و با رصد مسیر حرکت آب، موانع احتمالی پیش رو را برطرف کنیم و امکانات پیشروی را برای غلبه بر نیروهای بازدارنده افزایش دهیم. ” . پس خود آب راه های نفوذ و راه های خود را می شناسد. باز کردن مدارس امروز مانند دوچرخه سواری است. برای حفظ تعادل و عدم سقوط، باید حرکت کنید.

وی افزود: البته رویکرد من به بازگشایی مدارس و آموزش حضوری، کنار گذاشتن تجربیات و درس های آموخته شده در آموزش مجازی در فضای دیجیتال نیست، بلکه در پاسخ به افرادی است که همچنان بر نبود حضوری اصرار دارند. -مراقبت چهره به دلایل واهی و غیر منطقی.”

انتهای پیام



Source link

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در Uncategorized

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.