دانش آموزان همچنین می خواهند به آموزش حضوری برگردند

[ad_1]

مدیر امور آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: کیفیت آموزش در دوران کرونا هم به معلم و هم به دانش آموز بستگی دارد، اما نکته قابل توجه این است که هر چه آموزش مجازی باکیفیت داشته باشد، دانشجویان تمایل به بازگشت چهره به چهره دارند. . . – آموزش چهره

دکتر در گفت وگو با ایسنا، میلاد رضایی وی درباره نحوه برگزاری کلاس های آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال جدید گفت: آموزش مجازی مزایای خاص خود را دارد به همین دلیل قصد نداریم این روش آموزشی را کنار بگذاریم و این امکان را به معلمانی داده ایم که اگر ترجیح می دهند برخی از کلاس ها به صورت مجازی برگزار شود، عمدتاً به این دلیل که برخی از معلمان با یک سری نرم افزارهای خاص کار می کنند و اتفاقاً انجام این کلاس ها به صورت مجازی راحت تر و مفیدتر است.

وی با اشاره به نقاط قوت و ضعف آموزش الکترونیکی در دوران شیوع کووید 19، گفت: نقطه قوت آموزش الکترونیکی این بود که گاهی اوقات نیاز به نمایش فیلم برای دانش آموزان داریم، مثلاً برای بازدید از یک کارخانه، دوربین کارخانه است. فعال شده و دانش آموزان می توانند از این قابلیت در کلاس مجازی استفاده کنند همچنین در آموزش مجازی این فیلم ها برای دانش آموزان ذخیره باقی می ماند.

دکتر. رضایی در این خصوص افزود: یکی دیگر از نقاط قوت آموزش مجازی بحث نرم افزار است. زیرا برخی از معلمان از یک سری نرم افزارهای خاص استفاده می کنند و این کارها در آموزش مجازی بسیار خوب دنبال می شود و دانش آموزان نگران عدم یادگیری موضوع نیستند. زیرا فیلم کلاس برای آنها ذخیره شده است. دانش آموزان خوب هم می گویند اگر درس ها را یاد نگیرند می توانند دوباره فیلم درس را مرور کنند.

وی در مورد نکات منفی آموزش الکترونیکی در دوران کووید 19 ادامه داد: نقطه ضعف آموزش الکترونیکی این بود که برخی از دانش آموزان کار خود را انجام می دهند و توجه کافی به درس و درس ندارند. البته مهم ترین نکته منفی که بسیار هیجان انگیز است فاجعه آمیز بودن وضعیت شرکت در آزمون های آموزش الکترونیکی به چند دلیل است. یکی از دلایل این است که سطح سوالات افزایش می یابد و زمان امتحان کاهش می یابد تا احتمال اشتباه در امتحان کاهش یابد. این امر به دانش آموزانی که در حال تحصیل هستند نیز آسیب می رساند.

دکتر. رضایی با تاکید بر اینکه کیفیت آموزش در دوران کرونا افت کرده و به معلم و دانش آموز بستگی دارد، افزود: البته این اتفاق در حالی رخ می دهد که برخی از معلمان در شرایطی کلاس های مجازی برگزار می کنند که صحبت می کنند و دو راه برای تعامل وجود دارد. دانش آموزان و گاهی اوقات کلاس مجازی شما بهتر از کلاس حضوری شماست.البته در برخی از معلمان کهنه کار برعکس است و بسیاری از معلمان در کلاس درس بهتر تدریس می کنند.

وی در ادامه بیان کرد: در سال 1401 در صورت عدم حضور در تمامی کلاس ها سعی می شود به روش نیمه حضوری و برگزاری کلاس های رفع اشکال و با توجه به نیاز یا عدم نیاز دانشجویان به خوابگاه نحوه برگزاری کلاس ها را مشخص کنیم. به عنوان مثال، اگر دانشجویان نیازی به خوابگاه ندارند، در یک کلاس حضوری شرکت کنید و یک کلاس آنلاین در خوابگاه داشته باشید و چند جلسه رفع اشکال برای آنها انجام دهید.

مدیر آموزش دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: شرایط فعلی به گونه ای است که خود دانشجویان تمایل دارند به تدریس حضوری برگردند. بنابراین سعی می کنیم در سال جدید کلاس ها را به صورت نیمه وقت برگزار کنیم.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.