دستور العملی که از آلزایمر جلوگیری می کند

[ad_1]

ایسنا/ خراسان رضوی از دست دادن توانایی یادآوری رویدادهای گذشته یا حال می تواند بر کیفیت زندگی تأثیر بگذارد. به گفته کلینیک مایو در ایالات متحده، فراموشی گاه به گاه دلیلی برای نگرانی نیست و این نوع از دست دادن حافظه با افزایش سن قابل مشاهده است و معمولاً بر توانایی ما برای انجام کارهای روزانه در محل کار یا خانه تأثیر نمی گذارد. با این حال، از دست دادن تدریجی حافظه می تواند به دلیل بیماری های جدی مانند آلزایمر یا زوال عقل باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، برخی از علل شایع از دست دادن حافظه را می توان با درمان یا تغییر سبک زندگی معکوس کرد. اگر می خواهید حافظه خود را تقویت کنید، مصرف مکمل ها می تواند کمک کننده باشد.

بسیاری از ما می دانیم که اسیدهای چرب امگا 3 برای سلامتی مهم هستند. اما با کمبود این مکمل مواجه هستیم. یک مطالعه در سال 2020 که در مجله Nutrients منتشر شد، نشان داد که چگونه اکثر کشورهای جهان دچار کمبود دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA)، یک اسید چرب امگا 3 با زنجیره بلند هستند. اسیدهای چرب امگا 3 جزء مهمی از مغز هستند.

بنابراین، مکمل اسیدهای چرب امگا 3 برای بهبود حافظه مهم است. در یک مطالعه در سال 2019 که در Nutrition Reviews منتشر شد، مکمل‌های اسید چرب غیراشباع امگا 3 با زنجیره بلند به سالمندانی داده شد که از زوال عقل رنج نمی‌برند اما دارای اختلالات شناختی خفیف بودند. حافظه شرکت کنندگان پس از مصرف مکمل بهبود یافت. سطوح بالای امگا 3 را می توان در غذاهایی مانند ماهی، صدف، دانه کتان، دانه چیا، گردو و سویا یافت. با این حال، مصرف مکمل های امگا 3 می تواند اطمینان حاصل کند که به اندازه کافی برای بهبود حافظه خود دریافت می کنید.

ویتامین B12 برای عملکردهای مختلف بدن ضروری است و برای تولید انرژی، تولید DNA و عملکرد صحیح سیستم عصبی مرکزی مهم است. اگرچه ویتامین B12 در بسیاری از غذاهایی که می خوریم، مانند گوشت، لبنیات و غذاهای غنی شده وجود دارد، کمبود ویتامین B12 شایع است.

با افزایش سن، توانایی ما برای جذب ویتامین B12 از غذا کاهش می یابد که می تواند منجر به کمبود این ویتامین در بدن شود. متاسفانه، کمبود ویتامین B12 اغلب توسط متخصصان مراقبت های بهداشتی نادیده گرفته می شود. نتایج یک مطالعه در سال 2020 منتشر شده در مجله تغذیه، سلامت و پیری نشان داد که مردان و زنان مسن مستعد کمبود ویتامین B12 هستند و سطوح پایین ویتامین B12 با حافظه ضعیف در مردان مرتبط است. مکمل ویتامین B12 می تواند به بهبود سطح ویتامین B12 و حافظه کمک کند.

فولات به عنوان ویتامین B9 شناخته می شود و نقش مهمی در حفظ عملکرد سالم بدن دارد. فولات به طور طبیعی در غذاهایی مانند سبزیجات برگ دار، بادام زمینی، تخم مرغ و غذاهای دریایی یافت می شود. برخی از علائم کمبود فولات از دست دادن حافظه و اختلال در قضاوت است. کمبود فولات معمولا در اعتیاد به الکل، بیماری سلیاک و سندرم روده تحریک پذیر دیده می شود. اگر کمبود فولات دارید، به احتمال زیاد دچار کمبود سایر ویتامین ها و مواد مغذی هستید.

کمبود فولات معمولاً در اختلالاتی که بر حافظه تأثیر می گذارد دیده می شود. نتایج یک مطالعه در سال 2021 که در مجله Frontiers in Neuroscience منتشر شد، چگونگی کاهش سطح فولات در بیماران مبتلا به آلزایمر را مورد بحث قرار داد. سطوح کافی فولات خطر کمبود را کاهش می دهد و خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.