راه حل جدیدی برای شناسایی ابزارهای حساس در مدیریت ناوبری معرفی کنید

[ad_1]

محققان دانشگاه فناوری آمریکا روش جدیدی را برای شناسایی ابزارهای دقیق تر، متفاوت تر و جدیدتر برای مدیریت ناوبری ایجاد کرده اند.

به گزارش ایسنازهره فتحی، فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر و نویسنده پروژه «مشکل ناوبری زرملو با ناهنجاری های سازگاری و موانع متحرک در منیفولدهای فینسلر» اثر امیرکبیر: این پروژه از دو بخش «ناوبری» و «نقشه های دایره حافظ» تشکیل شده است. “.

وی در مورد قسمت ناوبری پروژه افزود: قسمت اصلی این پروژه در مورد مشکل ناوبری است که یکی از موضوعات کلاسیک و شناخته شده حسابداری تغییر و شبکه کنترل بهینه است. این یکی از اهداف کار فارغ التحصیل ماست که ایجاد مسیرهای زمانی بهینه برای هواپیماها و کشتی ها در حضور موانع ثابت و متحرک است، یعنی جابجایی موانع در کوتاه ترین زمان ممکن برای رسیدن به مقصد و در مسیر آنها. مسیرهایی را پیدا کنید که مرتبط با آن نیستند.

فتحی افزود: در ابتدا معادلات مسیرهای بهینه یک کشتی یا هواپیما را در نظر گرفتیم و موانع متحرک (تعداد نامحدود) را در نظر گرفتیم.

وی در توضیح ساده تر هدف این پروژه گفت: با معادلاتی که در اختیار داریم سعی کرده ایم تابع کنترلی پیدا کنیم که کشتی را در اسرع وقت و بدون برخورد با موانع ثابت و متحرک به مقصد برساند. تابع کنترل یک متغیر آزاد است که معادلات به آن بستگی دارد. در اینجا ما یک تابع کنترل جدید به مشکل اضافه کرده‌ایم که این مشکل ناوبری را دقیق‌تر از همیشه می‌کند.

این محقق اضافه کرد: مبحث ناوبری بهینه به ویژه در مواقعی که موانع متحرک وجود دارد بسیار مرتبط است و یکی از کاربردی ترین حوزه های ریاضی است. زیرا حرکت تمامی کشتی‌ها و هواپیماها، ماهواره‌ها، زیردریایی‌ها، موشک‌ها و سایر وسایل متحرک مستلزم استفاده از سیستم‌های کنترل دقیق و مدرن است و درک ما از این تئوری کنترل ناوبری کامل‌تر خواهد بود. . خواهد بود.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، فتحی گفت: این قطعا گامی رو به جلو در به روز رسانی ابزارها و روش های پیشرفته کنترل بهینه است. ما از آن برای رسیدن به این هدف استفاده کردیم.

وی ادامه داد: در نظر داریم مبحث ناوبری با استفاده از ابزار هندسه دیفرانسیل را در کنار سایر موضوعات پژوهشی ادامه دهیم. در آینده، من قصد دارم روی مشکل تعیین دقیق تر رفتار جاده ای بهینه در حضور موانع در نقاطی که فاصله از موانع به حداقل می رسد، کار کنم. لازم به ذکر است که هندسه راه های بهینه در این نقاط با نقاط باقیمانده تفاوت قابل توجهی دارد و در صورت جذب اعتبارات بودجه ای برای ادامه تحقیقات و اجرایی شدن آن اقداماتی انجام خواهد شد.

مجری پروژه در خصوص ویژگی های این پروژه گفت: یکی از ویژگی های مهم این طرح این است که مسئله نه تنها از نظر هندسی بلکه از نظر کنترل بهینه نیز بررسی شده و نتیجه داده است. نتایج.

وی افزود: در این رویکرد از ابزارهای هندسه کاملا جدید و دیفرانسیل استفاده می شود که گام مهمی در توسعه نظریه ناوبری است.

فتحی خاطرنشان کرد: البته هر پروژه ای مستلزم استفاده از نتایج قبلی است، اما ایده های اولیه ای که در این پایان نامه به کار بردیم کاملا جدید است و تاکنون به این شکل استفاده نشده است.

محقق دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به مزیت رقابتی این طرح گفت: در این طرح، حل مشکل ناوبری با وجود موانع ثابت و متحرک از منظر ناموجود مورد بررسی قرار گرفت. در واقع ما روش هایی را توسعه داده ایم که قبلا استفاده نشده است. این جدید بودن روش ما برای مطالعه مشکل ناوبری به این معنی است که ما ابزارهای دقیق، متنوع و جدیدتری برای پیاده سازی مدیریت ناوبری داریم و این باعث تقویت رقابت پذیری این طراحی شده است.

فتحی در خصوص کاربردهای این پروژه گفت: استفاده از کنترل بهینه در جهت یابی بر کسی پوشیده نیست و روش های جدیدی که ما ابداع کرده ایم در تمامی امور ناوبری قابل استفاده است. در صورت تحقق دقیق این نتایج، می توان مسیرهای بهینه برای کشتی ها، زیردریایی ها، هواپیماها، موشک ها، جلوگیری از تردد و … را تعیین کرد.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.