برای مقابله با آسیب های روانی و اجتماعی باید برنامه داشته باشیم

[ad_1]

ایسنا/ لرستان قائم مقام دانشگاه لرستان گفت: برای مقابله با آسیب های روانی و اجتماعی باید برنامه ریزی داشته باشیم.

سید حسام الدین حجازی در گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و بهداشت و درمان دانشگاه های لرستان و برخی ادارات و ادارات استان با بیان اینکه شیوع بیماری عروق کرونر قلب شرایط دانشگاه را به کلی تغییر داده و آموزش مجازی را گسترش داده است، گفت: از جمله پرخاشگری در برخی خانواده ها و برخی خشونت های خانگی در جامعه.

وی افزود: وقتی دانشجویان در منزل درس می خوانند و در دانشگاه ها آموزش حضوری نمی بینیم، طبیعی است که آسیب های اجتماعی و روانی به وجود بیاید. اما ما به عنوان مدیران دانشگاه باید برای مقابله با آسیب های روانی و اجتماعی برنامه ریزی داشته باشیم.

حجازی با تاکید بر اینکه حوزه مشاوره و سلامت در نظام دانشگاهی به ویژه در شرایط کنونی که دانشجویان زمان زیادی را در خانه و در کنار خانواده خود می گذرانند، حوزه بسیار مهمی است، افزود: دانش پژوهان، ارگان ها و نهادها باید در تعامل مستمر با یکدیگر باشند. یکدیگر به منظور توسعه، به روز رسانی و عملی کردن راهکارهای علمی برای ارائه خدمات بیشتر به دانشجویان در زمینه مسائل کارگری، روانی و اجتماعی.

کوروش امرایی، رئیس مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه لرستان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه دانشگاه های منطقه باید بتوانند برای مشکلات و چالش ها ایده و راه حل علمی داشته باشند، افزود: تقویت همفکری بین مراکز مشاوره نیازمند حل مشکلات است. علم کاربردی با رویکردها و تخصص می تواند ارائه دهد.

وی افزود: حل مشکلات روانی و اجتماعی نیازمند نزدیکی جمعی بین دانشگاه ها، نظام آموزشی و سایر دستگاه ها و نهادها است.

امرایی ادامه داد: مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه لرستان بر آن شد تا در ارتباط مستمر و ارتباط مستمر با خانواده‌های دانشجویان، توصیه‌های لازم را به خانواده‌ها برای شناسایی و پایش و به حداقل رساندن آسیب‌های ناشی از ماندن در خانه و آموزش از راه دور ارائه کند.

وی با تاکید بر لزوم گسترش و تقویت دوره های آموزشی پیشگیری از آسیب های خاص در خانواده ها، ادامه داد: با همفکری و به اشتراک گذاشتن تجربیات مختلف بین دانشگاهی در لرستان می توان خود را با شیوع بیماری های قلبی و عروقی که نیاز داریم سازگار کرد. و تربیت دانشجویان مواد مخدر، افزایش خدمات تخصصی روانشناسی.

رئیس مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه لرستان افزود: همچنین استفاده از منابع دیگر ارگان ها، سازمان ها و نهادهای لرستان مانند آموزش و پرورش و نیروی انتظامی استان برای کاهش مشکلات روانی و اجتماعی دانشجویان و تقویت و تقویت آن حائز اهمیت است. تقویت همکاری، روابط متقابل.” و گسترش یافت.

امرایی با تاکید بر اینکه برای ارتقای کیفیت آموزش از راه دور و مجازی باید دست به دست هم دهیم و وجود آموزش مجازی باعث کاهش کیفیت آموزش نمی شود، خاطرنشان کرد: آموزش مجازی ضمن اینکه مزیت هایی دارد با رویکردهای کاملا علمی، روانی و اجتماعی دارای معایبی نیز هست. «خسارت را بر اساس تخصص در اولویت قرار دهید و منافع را تقویت کنید.

وی گفت: تقویت روابط بین فردی دانش‌آموزان و خانواده‌ها، روابط بین فردی دانش‌آموزان و خانواده‌ها از موضوعاتی است که بیش از هر زمان دیگری باید به صورت علمی، شایسته و حرفه‌ای آموزش داده شود و پیوندهای بین رشته‌ای باید تقویت شود.

امرایی ادامه داد: کاهش روابط بین فردی، کاهش مسئولیت فردی و اجتماعی افراد و افت تحصیلی از جمله آسیب های روانی و اجتماعی عدم آموزش است که برای کاهش آسیب ها نیازمند افزایش آموزش هستیم.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم سلامت روانی و اجتماعی جامعه را تقویت کنیم، گفت: باید بتوانیم به یک اجماع بین سازمانی برای رسیدگی به مسائل و مشکلات دست پیدا کنیم.

در این نشست روسا و کارشناسان دانشگاه های لرستان و سایر سازمان ها، ادارات و ارگان های منطقه به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در زمینه مشاوره و روانشناسی پرداختند.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.