توصیه های مفید برای کاهش درد مزمن عضلانی

[ad_1]

متخصصان سلامت در بریتانیا بر اساس نتایج یک مطالعه جدید می گویند بزرگسالانی که می خواهند در سنین بالا از دردهای عضلانی، استخوانی و مفاصل اجتناب کنند، باید حداقل یک هفته ورزش کنند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان پزشکی دانشگاه پورتسموث بریتانیا می گویند که بیل زدن، بازی تنیس، شنای منظم یا فعالیت بدنی شدید می تواند در طولانی مدت بدن را از دردهای مزمن در سیستم اسکلتی عضلانی محافظت کند.

نویسندگان این مطالعه که در Plus One منتشر شده است، داده‌های 5208 نفر بالای 50 سال را که به مدت 10 سال در یک مطالعه پیری در بریتانیا شرکت کرده بودند، ارزیابی کردند.

بر اساس این مطالعه، هر گونه فعالیت بدنی در مقایسه با کم تحرکی، خطر ابتلا به درد سیستم اسکلتی- عضلانی را کاهش می دهد و البته فعالیت بدنی سبک و متوسط ​​مانند پیاده روی و جاروبرقی با حرکات سنگین تر برای محافظت از بدن همراه است. در برابر این دردها

در این مطالعه، کارشناسان همچنین میزان درد مزمن را بر اساس جنسیت، شاخص توده بدنی (BMI)، سن و رفاه مالی مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس نتایج، عواملی مانند فقر، جنسیت (زن بودن)، اضافه وزن یا چاقی از عوامل خطر درد حرکتی هستند. به گفته متخصصان، درد در زنان به دلیل تفاوت های هورمونی بیشتر است و در افراد چاق باعث افزایش اضافه وزن، بار و فشار روی مفاصل می شود.

به گزارش ایندیپندنت، نویسنده ارشد این مطالعه، دکتر نیلز نیدرشتراسر، گفت: درد مزمن در هر سنی یک مشکل بزرگ و یکی از دلایل اصلی رفتن به مرخصی استعلاجی یا اورژانس است.

وی گفت: این عارضه یکی از شایع ترین و پیچیده ترین مشکلات جامعه پزشکی است که کیفیت زندگی و رفاه بسیاری از بیماران را کاهش می دهد. هر تمرین به حفظ وضعیت بدنی خوب کمک می کند و بهتر از ورزش نکردن است، اما ورزش متوسط ​​تأثیر طولانی مدتی در پیشگیری از درد مزمن ندارد. فعالیت بدنی نه تنها باید شدید باشد، بلکه باید حداقل یک بار در هفته انجام شود. مثلاً کسانی که ماهی یک بار دوچرخه سواری می کنند و مشاغل دیگرشان فقط کارهای سبک خانه است. آنها هنوز در جرگه غیر فعالان هستند.

دکتر نینا آتریج، یکی دیگر از نویسندگان مطالعه، گفت: «امیدواریم این یافته‌ها به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی کمک کند تا برنامه‌های ورزشی را که شامل «فعالیت بدنی فشرده و منظم» برای مشتریان و بیماران است، توسعه دهند.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.